Sprawdź już teraz ofertę firmy BauerSEO na pozycjonowanie stron. Rozpocznij owocną współpracę i zdobywaj nowych klientów!
Data wdrożenia: 24 luty, 2011
Jak działa ten algorytm? Panda przypisuje tak zwany "wynik jakości" do stron internetowych. Ten rezultat jest następnie wykorzystywany jako czynnik rankingowy. Początkowo Panda była filtrem, a nie częścią rankingu Google, ale w styczniu 2016 r. Została oficjalnie włączona do podstawowego algorytmu. Wprowadzanie pandy stało się częstsze, więc zarówno kary, jak i odzyskiwanie są teraz szybsze.
Aktualizacja algorytmu Panda zajęła się szeregiem problematycznych zjawisk w Google SERP, w tym:
Jak przystosować stronę do algorytmu? Wykonuj cykliczne analizy pod kątem duplikowania treści, wąskiej zawartości i upychania słów kluczowych. Aby sprawdzić wystąpienie duplikowania zewnętrznych treści, użyj narzędzia do sprawdzania plagiatu. Coraz większy wpływ na pozycjonowanie stron ma szerokopojęty Content Marketing.
Jeśli masz witrynę e-commerce i nie możesz sobie pozwolić na posiadanie w 100% unikalnych treści, spróbuj użyć oryginalnych obrazów, gdzie możesz i wykorzystaj opinie użytkowników, aby opisy produktów wyróżniały się z tłumu.