Sprawdź już teraz ofertę firmy BauerSEO na pozycjonowanie stron. Rozpocznij owocną współpracę i zdobywaj nowych klientów!

Algorytm Panda


Data wdrożenia: 24 luty, 2011

Jak działa ten algorytm? Panda przypisuje tak zwany "wynik jakości" do stron internetowych. Ten rezultat jest następnie wykorzystywany jako czynnik rankingowy. Początkowo Panda była filtrem, a nie częścią rankingu Google, ale w styczniu 2016 r. Została oficjalnie włączona do podstawowego algorytmu. Wprowadzanie pandy stało się częstsze, więc zarówno kary, jak i odzyskiwanie są teraz szybsze.

Aktualizacja algorytmu Panda zajęła się szeregiem problematycznych zjawisk w Google SERP, w tym:

  • Wąskie treści - słabe strony zawierające bardzo mało istotnych lub istotnych treści i zasobów, takich jak zestaw stron opisujących różnorodne warunki zdrowotne z tylko kilkoma zdaniami na każdej stronie.
  • Zduplikowana zawartość - skopiowana zawartość wyświetlana w Internecie w więcej niż jednym miejscu. Zduplikowane problemy z treścią mogą również wystąpić w Twojej witrynie, gdy masz wiele stron zawierających ten sam tekst z niewielką lub żadną zmianą.
  • Treści o niskiej jakości - strony, które nie mają dużej wartości dla czytelników, ponieważ nie mają dostatecznych informacji.
  • Brak wiarygodności - Treści generowane przez źródła, które nie są uważane za ostateczne lub zweryfikowane. Przedstawiciel Google oświadczył, że witryny, których celem jest uniknięcie wpływu Pandy, powinny zostać uznane za autorytatywne dla ich tematu i podmiotów, którym człowiek mógłby czuć się komfortowo, podając dane swojej karty kredytowej.

Jak przystosować stronę do algorytmu? Wykonuj cykliczne analizy pod kątem duplikowania treści, wąskiej zawartości i upychania słów kluczowych. Aby sprawdzić wystąpienie duplikowania zewnętrznych treści, użyj narzędzia do sprawdzania plagiatu. Coraz większy wpływ na pozycjonowanie stron ma szerokopojęty Content Marketing.

Jeśli masz witrynę e-commerce i nie możesz sobie pozwolić na posiadanie w 100% unikalnych treści, spróbuj użyć oryginalnych obrazów, gdzie możesz i wykorzystaj opinie użytkowników, aby opisy produktów wyróżniały się z tłumu.

Wyższe wyniki w wyszukiwarce?

Pamiętaj o przystosowaniu strony do algorytmów!

Algorytmy Google