Sprawdź już teraz ofertę firmy BauerSEO na pozycjonowanie stron. Rozpocznij owocną współpracę i zdobywaj nowych klientów!

Algorytm Pingwin (Penguin)


Data wdrożenia: 24 kwiecień, 2012

Jak działa ten algorytm? Chyba nikt nie wyobraża sobie pozycjonowania stron bez linków przychodzących do witryny. Celem Google Penguin jest obniżenie pozycji stron, których linki uzna za manipulacyjne. Od końca 2016 r. Penguin był częścią podstawowego algorytmu Google. W latach 2012-2016 filtr zawierał 10 udokumentowanych aktualizacji, zmieniających się w czasie i wpływających na zrozumienie przez społeczności SEO problematycznych praktyk, które Penguin starał się rozwiązać. Od początku 2017 roku Penguin jest teraz częścią podstawowego algorytmu Google (w przeciwieństwie do Pandy).

Pingwin stosował dwie konkretne praktyki:

  • Schematy linków - tworzenie, nabywanie lub kupowanie linków zwrotnych z witryn niskiej jakości lub niepowiązanych, tworzących sztuczny obraz popularności i trafności w próbie manipulowania Google w celu nadania wysokich rankingów.
  • Upychanie słów kluczowych - wypełnianie strony internetowej dużą liczbą słów kluczowych lub powtórzeń słów kluczowych w celu manipulowania rankingiem poprzez pojawienie się trafności w określonych wyszukiwanych słowach.

Jak przystosować stronę do algorytmu? Przede wszystkim monitoruj wzrost swojego profilu linków i regularnie przeprowadzaj audyty SEO z uwzględnieniem linków zwrotnych. Zwróć uwagę na nietypowe skoki: to wystarczający powód, by zajrzeć do nieoczekiwanych zwrotnych linków.

Wyższe wyniki w wyszukiwarce?

Pamiętaj o przystosowaniu strony do algorytmów!

Algorytmy Google